11 февруари 2013 г.

FYELD набичват всичко до 11 в новия си албум, записват песен с Милена Славова

FYELD набичват всичко до 11 в новия си албум, записват песен с Милена Славова
Макар и досега никога да не са се свенили да смесват най-различни стилове, Fyeld сериозно настъпват газта на кросоувъра в своя предстоящ, трети студиен албум In Dependence Day. “Има от всичко по повече – обяснява Денис Ников, беквокали, програмиране и общо взето отговорник за електронната страна на парчетата на софийската метъл група. – Сега с Ицо [Симеонов, китари, също и във 40 Days Later] нещата стават по метълкор и по прогресив, има повече сола, по няколко куплети, припеви и така нататък. От друга страна с мене пък става по-електронно и по хип-хоп.”

“Правим парчета по пет и нещо минути и можем да сложим в тях, каквото си искаме – подхваща на свой ред фронтменът Боян Генов–Хелбобз, който в сегашната метаморфоза на Fyeld е оставил настрана китарата и се е съсредоточил върху вокалите. – Никога не сме имали толкова рап в парчетата, но никога не сме слагали и толкова пеене. Елементът, който донякъде липсва е крещенето. Отиде на задна линия. Може би стана леко безсмислено, при положение, че имаме добри рап линии и добри мелодични припеви.” Другото важно е, че сега Fyeld работят като истинска банда. Докато преди е трябвало да мислят идеи и после да ги пращат на Тимо Пуко във Финландия, за да добави електрониката, то сега Ников присъства и участва в творческия процес в реално време.

Малко преди разговора ни групата репетира част от новите парчета, които наистина звучат като алтернативния груув на Fyeld (2003) и Not Blond Enough to Survyve the Holocaust (2009), но набичен на цяло ново ниво, в което и метъл, и рап, и електронните елементи са по-сериозно застъпени. Ударната “Last Exit to Freedom” среща рапирането на Хелбобз [ще трябва да свикнеш с този прякор] със злобни, граничещи с траша рифове и тежки брейкдауни, излезли сякаш от песен от на новата ти любима метълкор банда. “Blood Spangled Banner” – песен, чийто текст е за склонността на всяка нация да замита под килима всички злини, които е извършила през иначе славната си история – е точно обратното: бавна и тягостна лавина от тежки рифове, която те засипва в продължение на пет-шест минути. Групата свири и две недовършени парчета, чиито работни заглавия “Пънка” и “Хардкора” говорят сами за себе си.

In Dependence Day ще включва и първата истинска балада в дискографията на Fyeld досега – “All Stars Ablaze”, която групата записва заедно с Милена Славова покрай информационна кампания за борба с трафика на хора. Fyeld се познават добре с първата рок-дама на България покрай Рок Коледата, която тя организира през 2011 г., както и благотворителен концерт за пострадалите от наводнението в село Бисер миналия февруари. “Когато стана ясно, че ще пишем песен за трафика на хора, се замислихме как да я направим по-популярна по някакъв начин. И естествено ни дойде на акъла да викнем Милена – разказва Хелбобз. – Като изключим, че наистина е популярно лице, тя е от малкото хора в България, които пеят хубаво и могат да го направят добре на английски.”

Официалната премиера на “All Stars Ablaze” и “Last Exit to Freedom” ще е довечера от 23,00 ч. в Късното шоу на Денис и приятели по БНТ1. Междувременно Fyeld твърдят, че са на финалната права на записите за In Dependence Day и обещават, че албумът ще бъде факт най-късно в края на март. Освен по-тежък и хомогенен метъл в него ще можеш да чуеш и това, което според Хелбобз е “най-доброто китарно дуо в България”, включващо и другия китарист на 40 Days Later Христо Занев. “Само вижте какво свирят двамата в другата си група и какво свирят тук – обяснява вокалистът. – Тези пичове могат всичко!”



Снимки: Ива Григорова


Няма коментари:

Публикуване на коментар