Двете банди от Русе пускат впечатляващ сплит безплатно
Основното съмнение, когато се натъкнеш на нещо безплатно, обикновено е, че то е такова, просто защото не е достатъчно добро, за да се продава. Не това е случаят обаче при сплита на Overdawn и Last Remains, който бе пуснат за свободно сваляне в интернет преди седмица. Двете банди бяха обещали, че ще се постараят да покажат русенската сцена във възможно най-добра светлина. И в Home Court правят точно това.
Основното съмнение, когато се натъкнеш на нещо безплатно, обикновено е, че то е такова, просто защото не е достатъчно добро, за да се продава. Не това е случаят обаче при сплита на Overdawn и Last Remains, който бе пуснат за свободно сваляне в интернет преди седмица. Двете банди бяха обещали, че ще се постараят да покажат русенската сцена във възможно най-добра светлина. И в Home Court правят точно това.
Идеята да се представи сцената като сплотено семейство е въплътена най-категорично в затварящата едноименна песен, в която свирят музиканти и от двете групи. Това обаче е сплит и в него изпъкват преди всичко контрастите. Overdawn са група, която има рутината от три албума и десет години свирене зад гърба си. От другата страна са Last Remains, които нямат и една трета от тази история, но са амбицирани да не отстъпват по нищо.
Главното, което прави впечатление при Overdawn, е как бандата е усъвършенствала звученето на The World Only Ends When You're Dead, своя последен и най-добър албум. Четирите им песни в Home Court са все така изпълнени със спонтанно преливащи се едни в други мелодии и брейкдауни; дерящи и чисти вокали. От групата обаче са се постарали да няма никаква излишна тлъстина по композициите и те звучат доста по-целенасочено. А пеенето на Иво Караджов–Рижия става все по-добро – в “26” чистите му вокали направо блестят.
С постепенно набиращите сила мелодични рифове и гърлени ревове в началото на “Our Demise (Honor et Liberta)” минути по-късно започва частта на Last Remains. Разнообразието при тях не идва от наблъскването на тонове идеи в едно парче, а от това, че песните са различни една от друга. Първите две спояват тежките рифове с мелодични такива, докато останалите залагат повече на грубиянски брейкдауни и бластбийтове. И между другото са нужни големи топки, за да запишеш първите чисти вокали в живота си за песен, която идва, след като преди това Рижия е измел пода с всичко живо откъм пеене.
В музикално отношение топки не им липсват и на двете банди. Този сплит е доказателство, че колкото и да е маргинализирана сцената в Русе, то там се правят едни от най-смислените неща в България, що се отнася до модерен метъл. Жалко, че цялата адекватност на музиката не се пренася върху останалата част от дейността на бандите. Защото да оставиш запис като Home Court да гние в сайтовете за безплатно споделяне на файлове е просто грехота.
* Свали Home Court безплатно от тук.
Няма коментари:
Публикуване на коментар