24 ноември 2009 г.

BORN FROM PAIN: Политическите идеи определено имат място в сцената


Тъй като съм фен на Born From Pain още откакто “Reclaiming the Crown” беше „новия албум”, не мога да не съм развълнуван заради предстоящия им концерт тук. Дори и да им е четвъртото свирене. Няколко седмици преди концерта се свързвам с китариста им Карл, с когото си говорим за “Survival”, Zeitgeist и общо взето всичко около бандата напоследък.

- Ами... това ще ви е четвъртия концерт в България – развълнуван ли си? Какво помниш от предишните три?
- Винаги се кефя да идваме в Източна Европа и най-вече в България. Да, свирили сме тук вече няколко пъти и наистина беше супер яко. Концертите винаги са страхотни, доста диви, а и хората май доста се кефят на това, което правим, и се забавляват, което е доста важно. Аз също така се радвам да разглеждам града и да видя малко различна култура. В смисъл – свирили сме само в София и Варна досега, но винаги е било яко и наистина нямам търпение отново да сме в София, а и този път нашите добри приятели от The Setup са с нас, така че всичко ще е супер със сигурност. Това, което помня от предишните концерти е само как се забавляваме. Първия път в София беше в един клуб, който май вече е затворен („Сцената” R.I.P. – бел. авт.), и помня, че беше доста потно и топло. Last Hope свириха и настина унищожиха сцената. Беше супер прекарване и всички концерти при вас са такива.

- Като сравняваш публиката тук и в западноевропейските страни като вашата си – Холандия и примерно Германия и Франция – има ли разлика?
- Мисля, че няма кой знае каква разлика, защото един вид навсякъде има ентусиазирана публика, въпреки че наистина ще трябва да призная, че в България хлапетата май са една идея по-луди, въпреки че стават големи лудници и в страните, които изброи ти, а на нас ни харесва да става точно така!

- На последния ви концерт тук Че вече беше напуснал бандата и Роб се беше заел вече с вокалите. Да бъда честен, неговото присъствие на сцената винаги е било едно от най-характерните неща на Born From Pain, така че се чудех как реагират феновете на това, че вече пее Роб?
- Че наистина имаше силно присъствие, но аз мисля, че това на Роб е по-силно. Той се движи доста повече по сцената, а и доста повече дава на публиката да участва – нещо, което мен лично ме кефи доста. Но не искам и да казвам нищо лошо за Че, де. Мисля, че отначало беше леко шокиращо за някои фенове, но сега вече всички свикнаха, че Роб пее, и всички май се радват, че има какво да каже, освен че е добър вокали. Все пак Роб винаги е писал текстовете, така че сега определено шоутата имат някакво по-лично усещане, което е супер.


Сезонът за лов на пъдпъци в Холандия е открит!

- “Survival” излезе преди около година и това е най-натовареният с послание албум на Born From Pain досега. Интересно ми е как бандата премина от песни за упоритост и постоянство като “Immortality” до текстове за събития, които проправят пътя за Световно правителство?
- Ами, имаше едно наслагване на послание, което започна с “In Love With the End” и идва главно от самообразоване, от търсене на истината за това, което се случва по света, и това не са само новините от корпоративните медии, а алтернативни обяснения за някои от нещата, които се случват, а и мислим, че това е нещо важно, което всеки трябва да направи. Винаги има алтернативни източници на новини и относно това, което правителствата ни казват – ами, това обикновено са чисти лъжи, прикриващи интересите им, които са да служат на корпорациите или хората, които са ги поставили на власт, а не да служат на милионите хора, които имат нужда от помощ – затова решихме да пишем текстове на тези теми и да се опитаме да повлияем на хората по най-добрия начин. Не казвам, че трябва да приемат всичко, за което пеем, като чиста монета, но казвам, че трябва да проверите нещата сами и сами да решите какво да вярвате, не когато веднъж го направите, може и да започнете да мислите доста различно относно някои световни събития и ситуации.

- Някой не чак толкова добронамерен, колкото мен, би казал, че сте се опитали да вкарате всички възможни клишета от теориите на конспирациите в обложката си – Уроборос, всевиждащото око, череп и кости... Ама сериозно – каква е идеята тук?
- Да, това очевидно са препратки към теории на конспирацията, но дали това са само теории или самата истина? Тази гледна точка до голяма степен представлява голяма част от посланието на “Survival”. Повечето хора смятат теориите на конспирацията за нелепи, преди да научат повече за тях, а колкото повече четеш, толкова повече логиката на общоприетите гледни точки се поставя под въпрос.

- Аз лично съм изчел една кола книги за Световното правителство още преди години, но съм останал с впечатлението, че поне повечето хора си май нямаха идея за това, преди да излезе филмът Zeitgeist. На вас той до каква степен ви повлия?
- Да бъда честен, за мен лично Zeitgeist имаше огромно значение. Наистина не бях се замислял за подобни неща преди да гледам филма, а той наистина беше доста информативен за някои неща, особено за цялата история зад 11 септември и икономиката и Федералния резерв на САЩ. Не казвам, че всичко е вярно в този филм (и с право, защото голяма част са пълни глупости – виж тук за повече инфо – бел. авт.), но аз виждам в него доста повече смисъл от обясненията, които идват по официалните канали. Откакто гледах филма, започнах да чета доста неща сам и да следя някои алтернативни източници на новини, да гледам доста повече документални филми и така нататък. И не взимам мейнстрийм медиите като абсолютна истина – все пак те служат сами на себе си или ги има, за да служат на други интереси.

- А кога ще можем да очакваме нов албум на Born From Pain? Ако имате нови песни, ще свирите ли такива тук?
- Ха, това е добър въпрос! Въобще не знам кога ще издадем нов албум, но вероятно ще е към края на 2010-а. Няма да свирим нови песни, освен тези от “Survival”, главно поради това, че още не сме започнали да ги пишем. Аз в момента събирам идеи от тук и там, но писането на песни винаги е доста бавен процес поне за мен ха-ха!

- Като си говорим за сетлиста, се сещам за това – все пак съм гледал бандата вече 3 пъти и съм останал с впечатлението, че май избягвате да свирите някои от най-големите класики като “Day of the Scorpio” и “Immortality”. Или поне на по скорошните концерти бандата бандата не ги свири.
- Има го този момент, че след 5 албума и 2 ЕР-та е много трудно да се сглоби сетлист от 12-15 песни, без някои неща просто да изпаднат от него. “Day of the Scorpio” е песен, която връщаме в сета от време на време, а може този път да я изсвирим и при вас. Колкото до “Immortality” – ами, това е страхотна песен (ми именно, бе! – бел. авт.), но в края на краищата повечето хора просто не я знаят, така че като цяло не я свирим, освен ако не сме на някое място, където хората със сигурност я знаят или не е някакъв специален концерт, така че я забиваме доста рядко. Като пътуваме и правим турнета, ходим при хора, които просто няма да я знаят толкова добре, колкото знаят други песни, така че обикновено не е добра идея да я свирим, въпреки че всички настина обичаме песента.


Midfuck, when you see it you will shit bricks!
Сника: Face The Show Да, тоя дето си бара патката точно пред Роб нситина е уникален ахахах.
- Добре, а сега с световната икономическа криза и всички проблеми около нея – как успявате да поддържате доста заетия си график за концерти? Доста банди имат проблеми, сега когато е по-лесно за членовете им да си изгубят работата, ако вземат твърде много почивни дни...
- Аз не мога да говоря от името на всички в бандата, но аз лично работя в кол център, който ми предоставя работно време, което е толкова гъвкаво, колкото аз искам. Когато съм у дома, работя здраво. Те знаят, че съм добър в работата си и че колкото и дълга отпуска да ми е нужна, винаги ще има работа за мен, когато се прибера. Другите в бандата май също имат подобни взаимоотношения с работодателите си.

- В днешно време хардкор бандите с наистина радикални политически виждания са повече от всякога. Според теб до каква степен политическите крайности има място в тази сцена и не се ли стига до един момент, в който хлапетата просто се състезават кой ще е по-краен и кой ще е най анти системата?
- Хммм... аз мисля, че политическите идеи определено имат място в сцената, след като все пак цялата идея, че можеш да обсъждаш проблемите, е нещото, което ме привлече в хардкора преди 17 години, а мисля, че именно това се загуби малко след 2000-а година примерно. Мисля, че музиката е удачно място за идеи и гледни точки, защото това е страхотен начин да се предизвиква мейнстрийма и да се обсъждат идеи, с които можем да направим света по-добър. Винаги ще си спомням как гледах Catharsis на живо и половината концерт беше зает от речи на Браян по различни въпроси. Винаги съм мислел, че е страхотно, че го правят. Не казвам, че бях съгласен с всичко, което той каза, но е супер, че изложи тези идеи пред хора, които после можеха да ги обсъдят, за да променят нещата. А колкото до състезанията между хлапетата кой е най-екстремен и най против системата, не съм запознат много с това, но и не ме интересуват хор, които се надпреварват в нещо подобно.

- Около седмица-две преди да свирите при нас, вашите сънародници от No Turning Back също ще са хедлайнери на шоу в България. Та, какво мислиш за тях?
- Страхотна банда, страхотни пичове, хората на концерта ще се забавляват истински (така и направихме – бел. авт.). Знам, че за мен е така, когато ги гледам!

- В последния албум имате песен на име “Endgame”. Дейв Мъстейн явно е откраднал това име от вас, ха-ха. Но все пак какво мислиш за новия албум на Megadeth?
- Ха-ха, да, очевадно го е откраднал от нас, ха-ха-ха. Но не е съвпадение, че все повече банди и въобще хора превключват интереса си към глобални събития и търсят своята собствена версия за случващото се, а не гледните точки на корпоративните медии и правителствата, още повече, че те обикновено са тотални лъжи. Колкото до новия Megadeth – ОК е, въпреки че не е нещо специално за мен. Никога не съм им бил голям фен, въпреки че “Countdown To Extinction” е велик албум. Винаги съм предпочитал Metallica, Slayer, Testament, Anthrax и Exodus що се отнася до олдскул траш метъл банди. Но, да – готино име си е избрал за албума ха-ха!

*Снимките са от MySpace профила на бандата.
Born From Pain ще свирят за 4-ти път у нас на 5 декември в клуб The Box, заедно с The Setup, A-Moral и B.F.D.M.

1 коментар:

  1. Яка банда са, ама какви са тия глупости за теории на конспирациите, тотално бягство от действителността... Хората явно откачат по тия езотерични глупости. Викам да ходим да медитираме до 2012, че иначе лошо :)

    ОтговорИзтриване